fredag 17 december 2010

Avslut och julmys!

Hej där!
Idag var jag på musikskolan och fick lunch, en supermysig och god lunch som fina Anna-Lena hade lagat, buffé med hur mycket saker som helst! Vilket jobb hon har lagt ner! Efteråt var det dessertbord med alladin-ask och pepparkakor med ostar och vindruvor till. :) Mums! Detta var det sista jag gjorde på musikskolan, iallafall på länge. Jag har slutat nu med min barnkör och mina soloelever, och det känns tråkigt men var väldigt nödvändigt också. Det hade inte funkat med arbetstider och mitt samvete att vara ifrån Ella. Mest kommer jag sakna mina barn och deras fina röster! Sen kommer jag sakna kollegor också, det är en fin grupp, musiklärarna. Sen fick jag idag lämna ifrån mig allt jag fick för att jag var musiklärare, datorn, keaboarden mm. vilket kändes det också.. Det var inte alls roligt faktiskt, men herregud, några teknikprylar mot mer tid med Ella! Bytet är enkelt.. :)

Idag har jag städat lägenheten (vilket jag även gjort de två föregående dagarna), och nu är det mysigt här hemma, har tänt massa ljus och gosat till det, och vi delade just på en panpizza Mexico från PizzaHouse. Den var god den, och nu blir det nog en stor kopp te i hörnet på soffan! Jag gillar fredagar, särskilt när hela veckan varit som fredag för mig! Livet är så fint just nu, december är bra!

Puss och kram, skumbanan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar