tisdag 28 december 2010

Det flyter på bra!

Hej hej!
Det här med att gå ner i vikt går riktigt bra! Jag svälter mig inte på något vis, skippar bara sötsaker och nästan allt bröd, annars precis som vanligt fast med något mindre portioner. Av detta plus promenader har jag nu gått ner nästan 3 kilo (!). I morse när jag kollade  så stod vågen på 70,2. Bara 0,2 kg kvar till 1000:- att handla på mellandagsrean för och det kommer nog gå galant! Igår tog jag en promenad på 1 timma och 20 minuter. Det är så skönt att gå länge och rensa kroppen och hjärnan med bara ett par lurar i öronen och fin musik. Jag och nicklas har ju tränat lite situps och rygglyft också, hängande från kanten på soffan, och igår gjorde jag 100 situps och 70 rygglyft, vilket är betydligt mer än jag orkade första gången, så det är ju bra. Therese var ju här och vi pratade ihop oss. Det är väldigt bra att veta att nån mer gör precis som jag och att man liksom har lite ansvar för henne och för att vara duktig som henne. Jag har också suttit och kollat i olika kokböcker idag och knåpat ihop en matlista som sträcker sig över 4 veckor, så jag vet att jag alltid kommer veta vad jag ska äta! :) Duktigt och skönt!

Nu ska jag laga lite kyckling med vitlöksmos som nog blir väldigt gott till matlåda imorrn!
Tjipp o hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar