tisdag 21 december 2010

Det blev bra!

Nu är jag jäklar i mig nöjd igen! Efter att jag fick skriva av mig lite i mitt förra inlägg så känns allt så mycket bättre! Jag och therese ska gå ner 10 kilo tillsammans och bli snyggare än nånsin! Det känns verkligen som om jag återfann motivationen efter att jag fick skriva svart på vitt hur jag kände mig! Nu är jag mer peppad än på länge!

Mitt första mål var ett kilo. Det skulle jag mista genom att skippa godiset och motionera tills det var borta, så jag åt nyttigt i går och promenerade i 1,5 timma på kvällen med min vän rasmus och när jag kom hem hjälpte jag och nicklas varann att göra situps och rygglyft från kanten på soffan, vilket vi ska försöka göra varje kväll. I morse när jag vägde mig fick jag en smärre chock! Helt plötsligt stod vågen på 71,5 och poff var ett kilo borta, men självklart var det väl bara vätska o så som hade försvunnit, ett kilo fett försvinner inte på en dag, det är ett som är säkert! Men det innebär alltså att jag nu redan har nått mitt mål, efter en dag. Nu får jag alltså fortsätta vidare till nästa steg, vilket är 70 kg. Dit är det 1,5 kilo, och det kommer jag klara! Nicklas är helt med på noterna och har gett mig feta morötter för att jag ska klara målen! Vid mitt första mål får jag köpa mig kläder för 1000:-, när jag når 67 får jag köpa kläder för 1500:- och när jag kommer ner i 65 får jag köpa kläder för 2000:-. När jag nått 63 ska jag få en present som än så länge hålls hemlig! Så ny garderob - Here I come!

Imorgon kommer Therese hit, och då ska jag lära henne allt jag kan om kalorier och sånt, och ge henne riktigt bra tips för att tappa vikt på ett hälsosamt sätt! Det blir superkul och mysigt!

Nu är det dags för mig att följa min exemplariskt trötta pojkvän, som gick och la sig för över en timma sen, att gosa ner mig under täcket!

Jag är stark,
Jag vill kämpa
Jag ger inte upp!

Puss på er!
Nu jädrar Therese!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar