måndag 20 december 2010

lite besviken..

Jag sitter här och funderar. Såg en bild på mig för ett halvår sen, och såg att jag var mycket mindre då än vad jag är nu. Så gick jag in på viktklubb och såg i min viktkurva att för 1 år sen ganska exakt vägde jag 10 kg mindre än vad jag gör just nu. Jag uttryckligen HATAR det. Det känns verkligen som ett nederlag, ni kommer ju ihåg hur peppad jag var, hur lätt det gick att bara plocka kilo efter kilo och det kändes som om jag hade full kontroll över mig själv, hur jag tränade och hur jag åt. Nu ett år senare har jag stoppat i mig alldeles för mycket dålig mat och inte prioriterat träningen. 10 kilo på ett år motsvarar mer än 1 kg /månad som jag har gått upp. Så jävla dåligt av mig. Så jävla dåligt. Det som är konstigast av allt är att jag har så svårt att få nån motivation igen. Jag ser ett mål och jag vill nå det hellre än något annat, men jag har så svårt att ta mig vidare. Jag börjar räkna kalorier men så bara nån dag efter så faller jag dit, och då är det kört från och med då. Så gör jag ett nytt försök nån vecka senare, men så fallerar det iallafall. Det som är bra med att skriva om det här är att jag får svart på vitt vad jag gör för fel. Jag äter för mycket och tränar för lite. Det är ju två saker som egentligen är väldigt lätta att göra nånting åt. Jag kan träna iallafall varannan kväll när nicklas kommer hem och jag kan laga bra mat, och skita i att äta sötsaker. Jag har ju klarat mig så bra innan och jag mådde så mycket bättre när kroppen inte var fullproppad med skit. Okej. Så här ska jag göra. Från och med idag så skriver jag upp allt jag äter, just nu räknar jag inte kalorier, men jag skriver upp det, så jag inte kan stoppa i mig nånting "bara för att". Ikväll ska jag träna, antingen går jag till gymmet när nicklas kommer hem eller så tar jag en ordentlig tur som ska innehålla promenad och jogging. Dessutom ska jag göra situps och rygglyft när jag kommer hem. En bra lösning kanske är att ha 1-kilos-mål. Nu väger jag 73. Jag ska gå ner till 72 först och främst. Och det ska jag göra genom bra mat den här veckan och inte godis. Och minst tre gånger denna veckan ska jag motionera. Okej!

Det är väldigt bra att skriva ner sina tankar. För 10 minuter sen satt jag och kände hopplöshet. Nu känner jag ny energi och är beredd att satsa för att gå ner 1 kilo. :)

Här kommer min nya startbild.
 Jag låter er veta när ett extrakilo är borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar