tisdag 14 december 2010

Ny blogg, ny energi, ny blick.

Min förra blogg slutade helt plötsligt att släppa in mig, vilket var lite trist. Men nu gjorde jag så att jag skaffade en ny blogg, och på den här nya fanns det ju mycket fler valmöjligeter att göra, så det var ju bra!  Jag har valt att kalla den nya bloggen Sandra Englund Mitt i Livet för att det är just där jag är. Allt jag gör, allt jag tänker, allt jag vill är just här, mitt i livet!
Just nu är livet bra. Jag har en idé om att föra uppgifter om hur jag har mått månad för månad, och sen senare i livet göra en bild av hur livet har sett ut, med upp-och nergångar. Det skulle vara spännande. Om jag får gradera mitt välmående nu så skulle jag nog sätta det på 8 på en 10-gradig skala. Att det är så bra är för att jag har slutat skolan och är en stolt nyutbildad tandsköterska och kommer få jobba som det inom en snar framtid, att jag har fått så många fina vänner. Ni visste det inte, men för ett år sen grät för att jag inte hade er. Nu finns ni där hela tiden och bara öser komplimanger och fina ord över mig. Att jag har världens bästa familj med värdens finaste dotter och sambo.

Varför skalan inte går upp i 10 är för att vi förlorade budgivningen på huset som jag redan hade flyttat in i med sinnet, och för att min älskade gammelfarmor Aina 99,5 år gick bort i torsdags. Men hon vet att jag mest tycker att det var skönt för henne, hon har suttit 10 år mer än vad hon hade önskat att göra. Det jag mest tycker är synd är att jag inte hälsat på henne så ofta som hon hade förtjänat att få besök. Men nu är hon iallafall hemma hos sin Erik och är nog lyckligare än på länge. Älskade farmor Vila i Frid.

Hoppas att ni som vill följa mig mitt i livet finner mina ord värda att läsa!
All kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar