onsdag 15 december 2010

Tavla, prioriteringar och MYS!

Nicklas har gjort en mycket fin tavla som ska printas ut på en stor canvas. Ni som har varit hemma hos oss har sett hjärt-tavlan vet hur stor den är, och denna blir lika stor, och mycket vacker! :) Jag längtar mycket tills den kommer hem till vår tomma vägg! Ni får inga smakprov utan får stället gärna komma och hälsa på när den sitter på plats för att beskåda den!

Apropå att hälsa på, så tycker jag att det nu var för längesen nån kom och hälsade på, jag får nog bjuda hem er snart, och dricka te ur mina enorma tekoppar som jag införskaffade idag på Indiska i Karlstad. Jag köpte också en superfin ljusstake och söta ljus-stjärnor som hänger i öppningen mellan vardagsrummet och sovrummet, och ett vackert hjärta som hänger och lyser i sovrumsfönstret.

Idag kom jag in i julstämning. Antagligen för att det var den första riktigt lediga dagen på min ledighet. Nästa termin ska inte vara så fullbokad som den här, det är mitt viktigaste nyårslöfte! Det är så mycket bättre att få vara hemma i sin mysiga lägenhet för att dricka te och titta på bra filmer med sin älskade eller diskutera livet och allt som hör till. Ordet för det nya året blir därför "nej". Tyvärr kan jag inte. Det är inte farligt att säga nej. Jag har nog trott det tills nu, att folk blir så sårade om jag inte är tillgänglig dygnet runt, men det är inte så. De frågar nästa person som duger lika bra som jag till en uppgift eller ett uppdrag. Nästa termin ska ägnas åt att vara världens bästa mamma, för det är det jag är allra bäst på!

Så här har föregående termin känts. 



Och så här ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar